Press releases | Eficode

Eficodes omsætning voksede med over 51 % sidste regnskabsår, drevet af udviklingsværktøjer, der går til skyen

Skrevet af Eficode | september 26, 2024

AI er nu en del af softwareudvikling, integreret i både værktøjer og udviklingskultur

Helsinki, 26. september 2024 – Eficode voksede med over 51 % sidste år og øgede omsætningen fra €189,7 millioner til €287,2 millioner. I løbet af de sidste fire år har Eficodes årlige gennemsnitlige vækstrate (CAGR) været over 75 %.

Rentabel, stærk international vækst

Sidste regnskabsår opkøbte Eficode Avoset Oy i Finland og Jodocus GmbH i Tyskland. Eficode har nu over 650 medarbejdere inden for DevOps, Agile og tilhørende værktøjer og tjenester og fortsætter sin vækst mod 1000 medarbejdere i den igangværende strategiperiode.

Eficodes personale i USA blev fordoblet, mens Eficode blev anerkendt som den bedste virksomhed at arbejde for i Storbritannien. Begge lande nåede store milepæle, herunder at erhverve nye kunder til Eficode ROOT Managed DevOps-platformen og overgå centrale mål for årligt tilbagevendende indtægter fra kunder i regionen inden for de administrerede tjenester.

Kontinentaleuropa oplevede bemærkelsesværdig vækst inden for konsulentydelser og administrerede tjenester. Adskillige store virksomheder inden for bil-, industri- og finanssektoren fortsætter med at samarbejde tæt med Eficode.

"Hver virksomhed bliver en softwareorganisation og skal løse spørgsmål om softwareudviklingsværktøjer og -kultur," siger Ilari Nurmi, administrerende direktør for Eficode. "Mange af dem udvider allerede til platform engineering og GenAI, men alle har brug for at forbedre deres arbejdsgange, udviklingsværktøjer og færdigheder. Vi er stolte af at transformere alle brancher med moderne værktøjer og processer."

Skytransition styrker Atlassian-økosystemet

Store virksomheder fortsætter med at transformere deres softwareudvikling. Softwareudviklingsværktøjer spiller en stadig vigtigere rolle i denne transformation, da værktøjer i skyen skal integreres for at opnå en sømløs udviklingspipeline, der kan levere fælles udviklingsprocesser. Eficodes kundebase voksede med en række store virksomheder, herunder følgende:

• En førende global drikkevareproducent valgte Eficode som deres partner i deres Atlassian Cloud-rejse og indgik en langsigtet aftale om yderligere rådgivning og løsningsudvikling.
  • Qualco, en førende leverandør af kreditstyringssoftware, tog hele Eficodes løsningsportefølje i brug, herunder Eficode ROOT, Atlassian-værktøjer og konsulenttjenester.
  • En stor schweizisk forsikringsinstitution og en førende europæisk logistik- og posttjenesteudbyder valgte Eficode som deres partner til Atlassian Cloud-migrering og konsulentydelser.
  • En hurtigt voksende digital banktjenestevirksomhed valgte Eficode til at vurdere deres softwareudviklingspraksis og valgte Eficode som leverandør af Atlassian-support og licenser.

GitHub og Microsoft styrker AI i softwareudvikling

Store virksomheder udforsker og implementerer GitHub Enterprise og GitHub Copilot i deres moderne softwareudviklingspraksis. Med AI-funktionerne i GitHub Copilot får kunderne hurtigere udviklingstid, højere softwarekvalitet og en mere tilfredsstillende udvikleroplevelse.

Eficode leverede adskillige GitHub Copilot-projekter og leverede løsninger, herunder GitHub Enterprise, Eficodes administrerede tjenester og teknologirådgivning. Som et resultat mangedobledes omsætningen fra GitHub-relateret forretning år for år.

I løbet af regnskabsåret deltog Daimler Truck i The DEVOPS Conference og Enterprise Technology Leadership Summit for at dele deres erfaringer med at implementere GitHub sammen med Eficode.

DevOps-platforme er afgørende for at skalere softwareudvikling

Softwareudviklingsprofessionelle fortsætter med at fremhæve fordelene ved platform engineering og DevOps-platforme. Eficode dækkede disse temaer grundigt under The DEVOPS Conferences i København, Stockholm og London. Et velrenommeret brancheanalysefirma behandlede også Eficode i sin rapport om valg af DevOps-værktøjskæder og platforme.

En af Eficodes medarbejdere blev hædret som en GitLab Champion: en person, som GitLab anerkender som et medlem af GitLab-partnersamfundet, der fremmer store kundeoplevelser baseret på DevSecOps-platformen.

Bemærkelsesværdige kundeaftaler inkluderer at hjælpe en stor europæisk retshåndhævende myndighed med at "shift left" ved hjælp af GitLab, en stor global it-tjenesteudbyder med deres GitLab-behov, samt implementeringsprojekter og uddannelse til virksomhedskunder inden for finans-, sundheds- og bilsektoren. Med AI-funktionerne er GitLab Duo Enterprise en af de nøgleplatforme, som Eficode bruger til at drive DevOps med sine kunder.

Pressekontakt

Lauri Palokangas, Chief Marketing Officer, Eficode. lauri.palokangas@eficode.com, +358 50 486 4918

Eficode er den førende udbyder af DevOps-løsninger, der skaber reel effekt. Med 650 medarbejdere i 10 forskellige lande hjælper Eficode organisationer med at skabe en softwareudviklingskultur, der frigør deres potentiale gennem de rette arbejdsmetoder, de rette værktøjer og de rette kompetencer.

Eficode leverer DevOps- og Agile-kompetencer og -praksis til kunder, hvilket muliggør organisatorisk vækst, samt Eficode ROOT Managed DevOps-platformen – en administreret service med 50+ foretrukne værktøjer, herunder Atlassian, GitHub, GitLab og Kubernetes, samt applikationsstyring.